Vodič za online trgovinu

Posted by Astarta:Bit on May 12, 2020 5:46:31 PM
Astarta:Bit
Find me on:

Ukratko o online trgovini i zašto bi mogla biti dobra za vaš posao.

Od prve online prodaje prošlo je 26 godina. Od tada, internetska trgovina nezaustavljivo raste, a unatrag 2 mjeseca globalna situacija natjerala je i one “najotpornije” da se okrenu online trgovini ili bar počnu razmišljati o istoj. U nastavku saznajte pobliže što je internetska trgovina, njezin potencijal i nekoliko osnovnih savjeta kako započeti prodavati putem interneta. 

Prednosti internetske trgovine

Internetska trgovina nije trend koji će nestati. Upravo suprotno, internetska trgovina postaje sve važnija, a razlog su brojne prednosti i za prodavatelja i za kupca koji koriste online prodaju. 

Prednosti za kupce:

  • jednostavnost (convenience)
  • brže i lakše transakcije
  • informirane odluke o kupnji
  • lakša usporedba cijena i proizvoda
  • poboljšan postupak dostave
  • ciljana komunikacija

Prednosti za prodavače:

  • manji dodatni troškovi zbog eliminacije brick and mortar lokacija (fizičkih POS)
  • mogućnost prodaje 24 sata, za razliku od standardnog radnog vremena trgovina
  • mogućnost dosega kupaca izvan geografske lokacije
  • veća kontrola procesa prodaje, posebice ako postoji jedan portal za POS
  • veća vidljivost prema potencijalnim kupcima putem SEO-a
  • veća kontrola troškova zaposlenika i management inventara

Best Practices za prodajne stranice

Kad budete spremni napraviti svoju prodajnu stranicu obratite pažnju na nekoliko praksi koje će vam pomoći da dobijete vidljive rezultate za uloženi trud. 

  1. Izaberite mobile-friendly temu

    • Podaci pokazuju da preko 57% korisnika internetu pristupa putem mobilnih uređaja (smartphone, tablet).  

  2. Optimizacija za web

    • Postoji mnoštvo alata i taktika za optimizaciju i konverziju posjetitelja u kupce, no za početak se orijentirate na dvije osnovne:

      • Napišite privlačne opise proizvoda. Kod pisanja opisa proizvoda koristite psihologiju koja utječe na kupce poput FOMO-a (fear of missing out) i sve ostale koje tjeraju kupce da kupuju ODMAH.

      • Postavite kvalitetne i dobre fotografije. Vizualni element je ključan  za prodaju. Posebice za kupce koji ne mogu opipati proizvod ili vidjeti ga uživo prije kupnje.

  3. Stvorite vrhunsko korisničko iskustvo

    • Istraživanje je pokazalo da korisničko iskustvo polako preuzima primat pred cijenom i proizvodom kao glavni razlikovni element u prodaji nekog branda. Što znači da je veoma bitno fokusirati se na stvaranje impresivnog korisničkog iskustva kroz različite točke procesa. Za početak:

      • Dodajte FAQ stranicu. Odgovori na često postavljana pitanja na vašoj stranici internetske trgovine pomažu potencijalnim kupcima da brzo i jednostavno nađu tražene informacije kako bi završili kupovinu. 

      • Smanjite veličinu fotografija kako bi ubrzali vrijeme učitavanja stranice. Više od polovice posjetitelja očekuje da se stranica učita za manje od 2 sekunde. Iznad 3 sekunde, napuštaju stranicu (i velika je vjerojatnost da se neće vratiti). 

      • Iskoristite sadržaj koji postavljaju korisnici (user-generated content). Koristeći sadržaj koji postavljaju kupci na vašoj stranici dobivate tzv. social proof - koji može poboljšati ukupno korisničko iskustvo.

Ecommerce marketing 

Što trebate znati o marketingu za online prodaju? Par savjeta:

  • Testirajte oglašavanje na društvenim mrežama. Razmislite o targetiranju vaše publike objavama i videima na društvenim mrežama i eksperimentirajte. 

  • Skupljajte e-mail adrese i ostanite u kontaktu. Sakupljanjem e-mail adresa na stranici i traženjem korisnika da ostanu u kontaktu, možete posjetiteljima dati razloge da se iznova vraćaju na vašu stranicu putem ponuda, rasporodaja i drugog.

  • Koristite personalizaciju kako bi “iskrojilli” poruku/ponudu. Personalizacija je važnija nego ikad. Istraživanja pokazuju da 74% online korisnika postane isfrustirano pojedinim stranicama kad ponude, oglasi i promocije koje se pojavljuju nemaju ništa zajedničko s njihovim interesima. 

  • Tražite povratne informacije putem upitnika. Najbolji način da saznate što vaša publika želi je da ih jednostavno - pitate. Iskoristite online upitnike kako bi dobili povratne informacije o svemu, od proizvoda do načina interakcije s korisnicima. 

Kako povećati online prodaju

Online prodaja samo u SAD-u prihodi ukupno 130 bilijuna dolara kvartalno, što je gotovo 10% ukupne prodaje (taj broj i globalno raste). To znači da mnogo ljudi traži proizvode i usluge online. Ako gradite online poslovanje, morate upotrijebiti strategiju da povećate prodaju i uzmete dio tog kolača. Jer bez kupaca, nema online poslovanja. Kako?

Uhvatite kupce u fazi razmišljanja

Ako pokušavate uhvatiti kupce samo u fazi kupovine, reagirate prekasno. Jednom kad “zakačite” potencijalnog kupca vašim sadržajem, zadržite njegovu pažnju šaljući mu sadržaj koji odgovara njegovoj trenutnoj fazi ciklusa kupnje. 

Koristite plaćeno targetiranje kako bi nadjačali konkurenciju

Postoji razlog zašto su stranice poput Google Shopping-a tako lukrativne - jer funkcioniraju. Tražilice dnevno izbace bilijune rezultata, i mnogi od tih rezultata su proizvodi i usluge poput vaših. Dobro postavljeno, plaćeno oglašavanje može vas pozicionirati pred pravu publiku i iznad vaše konkurencije. 

Tražite (ili dajte) neku informaciju prije nego napuste vašu stranicu

Nije svatko tko posjeti online trgovinu kupac - svejedno ih uključite na neki način. Razmislite zašto bi netko posjetio vašu stranicu i otišao. Bez obzira na razlog, vaš je posao ponuditi im nešto što će vas zadržati on top of their minds dok nastavljaju svoju potragu.. 

Uložite u re-engaging onih koji ne završe kupnju

Napuštanje košarica je neizbježno, ali nije nepovratno. Ponekad kupci trebaju samo mali poticaj da se vrate svojoj virtualnoj košarici putem remarketinga ili jednostavnog e-mail podsjetnika. 

Uključite društvene mreže

Ne podcjenjujte moć društvenih mreža u online prodaji. Nađite svoje kupce tamo gdje se nalaze i uklonite frikciju s procesa kupnje vodeći ih jednostavno do kupnje/prodaje. 

Kako izabrati najbolji ecommerce software

U potrazi za najboljom ecommerce platformom i software-om koja će odgovarati vašim potrebama potrebno je obratiti pažnju na nekoliko stvari:

  • Teme i mogućnosti prilagodbe: Trebali bi biti u mogućnosti prilagoditi ready-made teme koje će vam omogućiti personalizirati stranicu i dodati svoj branding. 
  • Prilagodba imena domene: Pobrinite se da dobijete ime domene i URL koji neće uključivati ime platforme.
  • Stručna podrška 24/7: Proučite sve što nudi izabrana platforma. Ako se pojavi problem, želite biti sigurni da ćete pravovremeno dobiti podršku.
  • Fleksibilne opcije plaćanja: Kupci žele imati izbor načina plaćanja - od kreditnih kartica do digitalnih novčanika. Potražite ecommerce rješenje koje je dovoljno fleksibilno da podrži različite sigurne opcije plaćanja. 
  • Višejezičnost: Vaši kupci mogu dolaziti iz svih krajeva svijeta stoga morate biti u mogućnosti “govoriti” njihov jezik. Dobra je ideja koristiti alate koji podržavaju više jezika. 

Želite li i Vi pokrenuti svoju online trgovinu i osigurati rast poslovanja?

Ako je vaš odgovor pozitivan, dozvolite da Vam otkrijemo puni potencijal Vašeg digitalnog marketinga i prodaje te istražite neke od naših besplatnih ponuda: 

 

Topics: inbound, digitalni marketing, web trgovina, hubspot, ecommerce

Prijavite se na naš blog!

Inbound marketing generira 54% više kvalitetnih leadova nego klasične taktike digitalnog marketinga!Dogovorite besplatne Inbound marketing konzultacije!

Zadnje objave