Što je Buyer Persona i zašto je poznavanje korisnika ključno za rast poslovanja?

Posted by Astarta:Bit on Aug 12, 2020 8:32:41 AM
Astarta:Bit
Find me on:

Postoji jedno zlatno pravilo koje se nije promijenilo od samih početaka marketinga i marketinškog oglašavanja, a to pravilo u slobodnoj interpretaciji glasi – upoznajte svoju publiku.

Jer, dobro je znati kome se želite obraćati.

Svijet se užurbano mijenja. Uvjeti poslovanja još i brže, a metode privlačenja pažnje i konverzije prošle su već bezbrojne preobrazbe. Unatoč tome, dubinsko poznavanje vlastite publike ostalo je i zauvijek će ostati alfa i omega ne samo svih marketinških strategija već i poslovanja općenito. Zbog toga je vaš prvi korak prema rastu – izgradnja Buyer Persone ili profila idealnog kupca.

U nastavku pročitajte što je to Buyer Persona, te kako uspješno implementirana Buyer Persona čini razliku između uspjeha i neuspjeha u poslovnom svijetu.

Što je Buyer Persona?

Buyer Persona je polu fiktivni model vašeg idealnog korisnika koji nastaje ukrštavanjem demografskih i socio-kulturnih faktora vaše ciljane publike. Model Buyer Persone vam omogućuje bolje poznavanje svojih korisnika i učinkovitiju implementaciju marketinških poruka u okvirima vaše glavne marketinške strategije, što je danas osnovni preduvjet za rast poslovanja.

Neovisno je li vaše poslovanje orijentirano B2C (Business to Customer) ili B2B (Business to Business), koristeći model Buyer Persone dobivate uvid u ponašanje i preferencije svojih korisnika, kao i jasne smjernice gdje, u koje vrijeme i na koji način im uputiti poruku dizajniranu samo za njih.

Demografski faktori

Demografski faktori Buyer Persone pokazuju koje su vaši korisnici dobi i kojeg spola, gdje žive, koja je njihova obiteljska i obrazovna pozadina, jesu li zaposleni i u kojoj branši, koliki su im godišnji prihodi, te kojem platnom razredu pripadaju. To je puno korisnih podataka.

Socio-kulturni faktori

Uvid u socio-kulturne čimbenike odvest će vas još dalje. Što rade kad ne rade, koji su njihovi interesi, s kakvim se svakodnevnim problemima susreću, koje životne navike njeguju i kakav stil života za sebe i svoje voljene odabiru. Nadalje: što pretražuju na Internetu, na kojim društvenim mrežama provode svoje slobodno vrijeme, u koje su vrijeme na njima prisutni i kakve sadržaje odabiru, pregledavaju i dijele.

Poslovni faktori

Tvrtke orijentirane na B2B poslovanje od modela Buyer Persone dobivaju podatke koji im pomažu bolje razumjeti poslovanje svojih korisnika: unutar koje industrije ili područja posluju, koliko je velika njihova tvrtka, koliko u njoj ima zaposlenih, koliko se širokom tržištu obraćaju, jesu li na rukovodećim pozicijama unutar organizacije i kome odgovaraju ako odgovaraju, kojim metrikama mjere svoju poslovnu uspješnost i drugo. Opcije su gotovo beskonačne.

Osim što Buyer Persona olakšava život vašem odjelu za marketing i nudi precizne upute kakav bi trebao biti sadržaj, format i distribucijski kanali vaših poruka, nego vam i jasno pokazuje kome se NE ŽELITE obraćati - nema nepotrebnog trošenja resursa. Zahvaljujući Buyer Personi u vašem poslovanju ne dolazi do odljeva resursa na privlačenje publike koju ono što nudite uopće ne zanima, niti će je ikada zanimati.

Izravno rečeno: ne trošite novce na one koji vaš proizvod ili uslugu nikad neće kupiti.

Buyer Persona vam omogućava da marketing budžet usmjerite isključivo tamo gdje će vam se ulaganje isplatiti i na taj način osigurati vaš put prema poslovnom rastu. A to je, na kraju dana, cilj svakog poslovanja.

Za izgradnju modela Buyer Persone možete se obratiti stručnjacima ili se možete u tome okušati sami, koristeći obrasce koje ćete pronaći u našoj besplatnoj e-knjizi: Kako kreirati Buyer Persone za svoje poslovanje.

 

Dogovorite besplatne Inbound marketing konzultacije!

Topics: inbound marketing, hubspot, inbound, lead generation, lead nurturing, SEO

Prijavite se na naš blog!

Inbound marketing generira 54% više kvalitetnih leadova nego klasične taktike digitalnog marketinga!Dogovorite besplatne Inbound marketing konzultacije!

Zadnje objave